Van Hoogerheide naar Lima. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Kees Konings - WaarBenJij.nu Van Hoogerheide naar Lima. - Reisverslag uit Huacachina, Peru van Kees Konings - WaarBenJij.nu

Van Hoogerheide naar Lima.

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 Juli 2016 | Peru, Huacachina

Donderdag 28 juli: Amsterdam - Parijs - Lima.
Na een spannende woensdag, stakingen bij Air France en KLM, wordt het gewoon donderdag en gaan we al erg vroeg op pad. Koen brengt ons naar het station en om half zeven zitten we al in de trein naar Schiphol. De stakingen hebben geen gevolgen voor onze reis, dus vol goede moed stappen we om 10.40 uur het vliegtuig in om eerst naar Parijs te vliegen. Voordat het vliegtuig goed en wel in de lucht is gaan we al weer dalen. Het is weer even wachten voordat we verder kunnen vliegen naar Lima, bovendien heeft het toestel een half uur vertraging.
Maar om drie uur gaan we de lucht in voor iets meer dan twaalf uur. Niet alleen het grondpersoneel van Air France blijkt te staken, de films die ik wil zien op mijn schermpje en de cd's die ik wil beluisteren, zijn niet beschikbaar. Vervolgens wordt de maaltijd koud geserveerd. Gelukkig heb ik mijn eigen muziek en is er wel een lekker wit wijntje. Met wat lezen en slapen, een ijsje en wat snacks, komen we de vlucht wel door.
Als we geland zijn op het vliegveld van Lima, zijn we snel door de controle en ligt onze bagage al op de band te wachten. In de aankomsthal staat onze contactpersoon al klaar met een bordje: "kees konings party". Toch duurt het even voordat we haar gevonden hebben tussen misschien wel honderd andere bordjes. Maar de taxi staat al voor en binnen de kortste keren zijn we bij ons hotel. Tijdens de rit krijgen we onze vouchers voor hotels, bussen, vluchten tot Cuzco. Het is dan inmiddels half elf en zijn we al bijna een etmaal wakker, dus is het meteen bedtijd.